Recenzie "JURNALUL INTIM AL LUI CUCKOO CLARKE" de James Patterson & Lisa Papademetriou

Traducator: Sorin Petrescu
Format: 145x200
Numar pagini: 272

Cartea ne-a fost oferita de sponsorul blogului, Grupul Editorial Corin. Multumim mult! ^_^

De asemenea, puteti achizitiona cartea de aici sau aici :)

Despre autori:

James Patterson a fost ales de copiii din Statele Unite ale Americii ca Autorul Anului în 2010, în cadrul Children’s Choice Book Awards. Multe dintre cărţile sale au devenit bestselleruri internaţionale, printre care seriile Maximum Ride (publicată de Editura LEDA), Vrăjitor şi vrăjitoare (publicată de Editura LEDA), Daniel X, precum şi seria de romane poliţiste al cărei personaj principal este Alex Cross. Scriitorul locuieşte în Florida.

Lisa Papademetriou este autoarea cartii "Sixth-Grade Glommers, Norks, and Me" (2006) si co-autoarea cartii "M or F?" (alaturi de Chris Tebbetts). Ea a scris si/sau adaptat peste 30 de carti pentru copii si adolescenti (inclusiv "Lizzie McGuire", "That s So Raven", "Kim Possible"). Locuieste in Northampton, Massachusetts cu sotul ei.

"Margaret, cea care detestă sfârşiturile şi care-şi spune cu autoironie Cuckoo (adică Ţăcănita), o ia de la început după ce a fost internată timp de zece zile într-o secţie de psihiatrie. Când decide să scape de toate influenţele negative, jurnalul ei îi devine cel mai important ajutor. Cuckoo e sinceră, hotărâtă, se pricepe la ilustraţii (chiar şi la benzi desenate) şi... citeşte! Are tot felul de întâlniri (imaginare şi nu numai!) cu personaje care mai de care mai interesante şi împreună cu Freakshow, grupul ei de prieteni, trece prin întâmplări caraghioase, serioase sau uimitoare. Căderi nervoase, suferinţe din dragoste, poveşti de liceu şi profesori ciudaţi – Jurnalul intim al lui Cuckoo Clarke trebuie citit!
Capitolele scurte, aşa cum îi plac lui Cuckoo, arată că nu întodeauna viaţa de liceu e uşoară şi uneori chiar şi adolescenţii au misiuni imposibile. Oare va reuşi eroina să-şi îndeplinească planul de la începutul romanului? Cum s-ar putea încheiea jurnalul unei adolescentei care urăşte sfârşiturile?"

Inainte de toate, daca ati citit "Jurnalul unui pusti" sau "Insemnarile unei pustoaice" sau alt fel de carti-jurnal si aveti anumite prejudecati, lasati totul de-o parte pentru ca lumea lui Cuckoo e putin diferita!

Cuckoo a fost internata intr-un spital de boli mintale pentru o perioada, mama ei a fugit de acasa si nu s-a mai intors, asa ca singura pesroana care s-a oferit sa aiba grija de Cuckoo a fost vecina ei, doamna Morris. Lui Cuckoo ii place sa citeasca, iar in timpul liber, cand nu sta cu prietenii ei, "Parada Ciudatilor", ia un ceai cu Laurence Darcy din "Mandrie si prejudecata", discuta cu Holden Caulfield din "De veghe in lanul de secara" sau cu Nicki Minaj ORI creeaza finaluri noi (mai nou pentru "Twilight") - imaginatia lui Cuckoo nu are limite, dupa cum vedeti.

Ceea ce vrea Cuckoo sa faca impreuna cu "Parada Ciudatilor" e sa aduca toate clasele sociale din scoala lor (Sportivi, Tocialri, Papusele, Goth, Hateri, Artisti si altii) la un miting, la o adunare unde sa ajunga sa se cunoasca reciproc si, de ce nu, sa ajunga sa se inteleaga, sa convietuiasca. Toate problemele ce se ivesc fac povestea lui Cuckoo din ce in ce mai interesanta - dragostea, prietenii, dramele si finalurile tragice. Apropo de asta, lui Cuckoo nu-i plac finalurile. Ea prefera inceputurile. Pentru ca un inceput inseamna mereu ceva nou, ceva in care Cuckoo se aventureaza si se redescopera, pe cand finalurile i se par cliseice sau plictisitoare pentru ca mereu se termina la fel.

Chiar daca pare o lectura pentru copii, Jurnalul lui Cuckoo ascunde in spate o realitate mult mai apropiata de noi decat pare. Cred ca oricine e poate regasi in carte, printre unul dintre prietenii lui Cuckoo sau chiar ea. Ceea ce au vrut autorii sa faca, cred, este sa transpuna realitatea mai pe intelesul tuturor - de la copii de gimnaziu pana la adulti, reamintindu-le cum e sa fi adolescent. Ma bucur ca am avut ocazia sa citesc aceasta carte ce a fost ca o recreere placuta.

Ce se va intampla cu Cuckoo cand afla ca trebuie sa se intoarca la spital? Cum decurge viata ei amoroasa? In cine se poate increde? Cum se va desfasura adunarea? Care-i faza cu Johnny Depp?  Dar mai ales, cum se termina totul?

O carte amuzanta despre prietenii adevarate si dorinta de a te face auzit. O recomand celor ce vor sa gaseasca o evadare intr-o lume amuzanta, problematica si diferita a unui adolescent.

INTERESANT/A!