Recenzie „MANUALUL ACCIDENTELOR ȘI GREȘELILOR” de Keri Smith

by - august 18, 2016


Mulțumiri Editurii Paralela 45 pentru acestă cărticică ^-^ !

O puteți comanda de aici.

Toată viața ai fost învățat să nu faci mizerie: să fii ordonat, să colorezi în interiorul conturului, să tinzi spre perfecțiune și, mai ales, să eviți orice contact cu substanțele care pătează.
Cartea aceasta te provoacă să faci exact opusul a ceea ce ți s-a spus până acum. Poți s-o consideri o poartă de evadare din cotidian. Un loc în care să te dezlănțui, să distrugi, să mâzgălești, să faci toate lucrurile care nu îți sunt permise în "lumea reală". E timpul "să te murdărești" recreând!
Ține minte aceste trei reguli:
  1. Nu încerca să faci ceva frumos.
  1. Nu te gândi prea mult. (Nu există ideea de "greșit".)
  1. Nu te opri sub nicio formă din lucru.







Keri Smith este ilustratoarea și autoarea unor bestseller-uri precumJurnalul meu trăsnit, Cum să fii un explorator al lumii în care trăiești, Termină această carte și Aceasta nu este o carte. Cărțile ei au la bază conceptul de învățare prin acțiune și interactivitate și sunt folosite în școli din toată lumea pentru a încuraja metodele inovatoare de creație și explorare.





Hmm, cine ar fi crezut că murdăria poate fi așa de distractivă? :))


Dacă până acum nu ați încercat un astfel de jurnal de teamă să nu-l „stricați”, atunci trebuie să încercați „Manualul accidentelor și greșelilor”! Și eu am teama asta - mă gândesc că e posibil să încerc să fac una dintre provocări și să nu-mi iasă deloc bine, apoi să-mi pară rău că am stricat pagina/provocarea respectivă. Acest manual e puțin diferit pentru că indiferent de greșelile pe care le-ai face în timpul creației, Keri Smith ne dovedește că acestea pot fi transformate la rândul lor în opere de artă. Picură, șterge, murdărește, varsă, stropește... Toate sunt forme prin care putem crea ceva frumos și interesant. 



După o răsfoire mai atentă, am văzut câte idei grozave se ascund între paginile acestui manual-jurnal. Autoarea ne invită să murdărim împreună cu prietenii sau să ieșim în natură și să dăm frâu liber imaginației. Sunt multe provocări care mi s-au părut realizabile și foarte interesante și am să vă las mai jos ce am reușit eu să fac și ce am mai găsit interesant ^-^

asta mi se pare pur și simplu atââât de amuzantă :))
De asemenea, ceea ce mi s-au părut interesante au fost micile intervenții indirecte ale autoarei. Din când în când putem găsi alături de provocări mici colțuri de „Documentează-te” sau mici citate motivaționale ori despre creație, în general. Mi se par tare drăguțe aceste notări, ca și cum autoarea ar fi mereu lângă tine și ți-ar spune câte un lucru interesant despre X sau Y. Plus că e ceva nou față de „Jurnalul meu trăsnit” unde nu erau astfel de notițe ;)


Mi se pare o modalitate grozavă prin care puteți transforma greșelile și murdăria în ceva frumos și vi-l recomand fie că lucrați singuri la el, fie că o faceți cu prietenii :)






asta cred că e pagina mea preferată :3

You May Also Like

0 comments