Recenzie: Love & Gelato de Jenna Evans Welch

↠ Broșată cu clape 🌙 352 pagini 🌙 octombrie 2016 🌙 Editura Epica
↠ Gen: young-adult
↠ Mulțumesc super mult Editura Epica pentru acestă cărticică ^-^
↠ Comandați de aici.
↠ Rating:
Oamenii vin în Italia pentru două lucruri: love și gelato, i-a spus cineva odată. Dar uneori au parte de mult mai mult.
Lina își petrece vacanța de vară în Toscana, dar nu pentru că ar fi fascinată de ținuturile însorite, ca de basm, ci pentru că a fost ultima dorință a mamei sale ca ea să vină aici să-și cunoască tatăl. Dar ce tată stă departe de familie timp de șaisprezece ani? Așa că tot ceea ce Lina vrea este să se întoarcă acasă.
Dar înainte de a-și pune în practică hotărârea, primește un jurnal pe care mama ei îl ținuse cât timp trăise în Italia. Dintr-odată, Lina descoperă o lume magică de iubiri ascunse, artă și brutării secrete, care o împinge, alături de foarte chipeșul Ren, pe urmele pașilor mamei sale și-i dezvăluie un secret ascuns de ea de prea multă vreme. Un secret care îi va schimba tot ceea ce știa despre mama ei, tatăl ei, și mai ales despre ea însăși.

Jenna Evans Welch și-a petrecut anii de liceu în Florența, Italia. A condus un scuter, a dansat în fântâni celebre și a savurat mult prea multă înghețată. Acum, trăiește în Salt Lake City, Utah, Statele Unite ale Americii, împreună cu soțul și copilul lor. Urmărește articolele sale pe blogul The Green Lemon la JennaEvansWelch.com.

Florența e locul perfect în care să te îndrăgostești, ceea ce înseamnă că este locul cel mai nefericit în care să fii distrus din dragoste.
Nu am mai citit o carte ca aceasta de ceva timp și mă bucur să văd că sentimentele rămân la fel atunci când mă pierd printre paginile ei, de data acesta pe străzile Italiei - un amalgam de dulceață și melancolie presărate pe fundalul unei zile răcoroase de vară. Cred că romanele de la Editura Epica au farmecul ăsta și aerul acesta de vară. La fel și aici, când ne mutăm odată cu Lina în Florența, departe de America plină de amintiri neplăcute. Italia pare un loc exotic, interesant, plin de istorie, cultură, gelato și... iubire. Dar poate Lina să se bucure de toate acestea?

După moartea mamei ei, Lina trece printr-o perioadă grea. Nu mai are pe nimeni în afară de bunici și o cea mai bună prietenă (pe Abby). Dar chiar înainte ca boala să i-o ia de lângă ea, mama Linei începea să-i povestească despre acest bun prieten din facultate pe nume Howard. Headley făcea facultatea în Italia, renunțând la școala de asistente în favoarea unui curs de fotografie, atunci când l-a cunoscut pe acest Howard. Acum, îi povestește fiicei ei despre cât de fericită ar fi dacă Lina s-ar muta la el o perioadă. În perioada de după. Astfel, adolescenta se trezește promițându-i mamei că avea să-l viziteze pe acest Howard peste vară. Un străin pe care nu l-a întâlnit vreodată. Un străin care locuiește la un ocean distnață într-o țară necunoscută ei. Un străin care i-ar putea fi tată...

Ajunsă în Italia, Lina speră din ce în ce mai tare ca vara să treacă cât mai repede cu putință. Și asta nu pentru că se află într-o țară în care nu cunoaște limba sau în care nu are prieteni, ci pentru că i se pare din ce în ce mai ciudată prezența ei aici. Ah și să mai menționez că acest Howard locuiește într-un cimitir? Sau că se află în mijlocul pustietății? Sau că a fost trezită de niște turiști enervanți? Sau că mama ei i-a trimis un jurnal la cimitir chiar înainte să moară? Toate acestea presărate cu prezența acestui Ren și a misterului din spatele lui X, marea iubire a mamei din facultate, o fac pe Lina să pornească într-o călătorie în timp, pe urmele mamei ei. Dar în această călătorie ajunge să descopere mai mult decât și-ar fi propus.

Pe tot parcursul cărții am avut dorința arzătoare să mă mut în Italia. Deși este o țară destul de mare, cu o istorie grozavă, trebuie să recunosc că nu știu atât de multe despre ea. Citind această carte am ajuns să călătoresc, indirect, alături de mama Linei și chiar alături de ea însăși, descoperind, treptat acestă țară încărcată cu istorie, iubire și... gelato, bineînțeles ^-^ Mi-a plăcut toată atmosfera romanului și am îndrăgit personajele, chiar dacă Lina nu mi-a prea plăcut la început. Parcă nu voia să-i dea nicio șansă lui Howard și se plângea că n-are ce căuta în Italia.

Dar ceea ce m-a făcut să-i dau puncte în minus a fost sfârșitul. Vrând să demoleze un final clișeic, autoarea a ajuns tot pe acolo - foarte foarte aproape de linie, dar totuși într-o limită decentă, ba chiar „la mustață” cum s-ar zice. Nu vreau să vă povestesc mai multe pentru că asta ar însemna să vă dau spoilere din carte și nu cred că vreunul dintre noi ar vrea asta ^^” Vă spun totuși că este o carte drăguță, cu gust de vacanță, perfectă pentru o zi de vară sau pentru o mică evadare. Cine ar fi crezut că te poți îndrăgosti atât de repede de Italia?

Reușește Lina să-și facă prieteni? Cine este acest Ren și de ce își neglijează iubita pentru a petrece timp cu „fata cea nouă”? Și că tot vorbim despre iubita lui, oare relația lor e chiar atât de serioasă? Ce descoperă Lina citind jurnalul mamei ei? Oare îi mai dă o șansă lui Howard? Și atunci când îl întâlnește pe Thomas, oare se mai poate concetra la „iubirea secretă” a mamei ei? O carte plină de arome, culoare, cultură și gelato, perfectă pentru fanii cărții „Anna și sărutul franțuzesc”. O poveste ce te plimbă pe străzile Italiei, ce te duce puțin în trecut și te face să te îndrăgostești la fiecare pagină. O fată din America, un băiat pe jumătate italian, un jurnal, un mister și o întreagă Italie de descoperit!
Se pare că cele mai secretoase povești de dragoste au o viață de sertar.

Ren și iubita lui, Mimi
Lina și Ren